Hajótörés az Infótengeren?
Elsősegély a fuldoklónak
A Delegáció egy keresőrendszer. Abban eredeti, hogy akkor is segít valamilyen objektumra rátalálni, ha nem egészen ugyanazt a fogalmat használod a kereséskor, mint amit a hirdető megadott az objektumjához. Milliónyi példát hozhatnánk, de szerintem ezt már észrevetted. Egyet mégis: a gépjárműszerelőt megtalálod akkor is, ha autójavítót keresel.
Objektumregisztráció
A legfontosabb lehetőség a Delegáción. A megjelenő cégeket, intézményeket, rendezvényeket, akciókat stb. gyűjtőnéven
objektumoknak hívjuk. Az objektumot te hozod létre itt, az adminfelületen.
Egy objektum fontosabb adatai: a neve, az elérhetősége (telefon, E-mail, weboldal címe stb.), valamint egy szabadszöveges leírás, ami kiegészítő információkat adhat az oldalt használóknak. A legfontosabb azonban, hogy valamilyen keresőszót –
profilt – is hozzá kell adni, különben nincs mivel megkeresni.
Profil
Profil, azaz keresőszó, címke. Ez a profil az, amit a Delegáció kibővít az így-úgy kapcsolódó további fogalmakkal, hogy az objektumodra rátaláljon az is, aki nem az általad megadott keresőszavakkal, hanem valamilyen más, a témához kapcsolódó fogalommal keres.
És ez a lényeg! Sokkal kevesebb keresés vész kárba, sokkal többször találnak rád!
Úgy is fogalmazhatunk, hogy a Delegáció leegyszerűsíti a keresést azzal, hogy "kitalálja" előre, hogy milyen szavak végigpróbálgatásával lehetne az összes szóba jöhető objektumot megtalálni, ha egy adott terméket vagy szolgáltatást keres valaki. Ha te például a bútor szót kapcsolod az objektumodhoz, akkor rádtalálnak úgy is, ha ezek közül keresnek egyet (csak kiragadott példák): asztal, ágy, bababútor, barokk bútor, bőrbútor, bútorzat, dívány, fürdőszobabútor, gyermekbútor, heverő, keményfa bútor, kanapé, szekrény stb. Ha még nem tetted, lépj ki, és próbáld ki a főoldalon a keresést.
Az egy profilhoz kapcsolódó más profilokat az egyszerűség kedvéért így nevezzük:
szinonima.
A legjobb profil megtalálása
Egy profil – ahogy a fogalmak általában – jelölhetnek egyedi dolgokat, vagy lehetnek gyűjtőfogalmak. Egy gyűjtőfogalomhoz rendszerint jó sok más fogalom kapcsolódik, mint például az előzőekben említett bútor. Azt gondolhatnánk, hogy egy ilyet érdemes az objektumhoz kapcsolni, mert akkor sokmindenre meg fog jelenni. Ez így is van, de az már nem biztos, hogy ez a legjobb megoldás.
Ha neked van egy bútoros céged, jobban jársz – és a keresők is –, ha egy kicsit konkrétabb keresőszót adsz meg. Mert szinte biztos, hogy nem lehet megtaláni nálatok az összes bútorfélét, mert vannak ám rendkívüli bútorok is, amiket talán nem árulsz illetve nem készítesz: orvosi bútor, utcabútor, iskolabútor, öltözői bútor, irodabútor, kórházi bútor, gyökérbútor, hajóbútor stb. Mindenki jobban jár, ha egy kicsit konkrétabban fogalmazol, ráadásul ami konkrétabb, azaz kevésbé gyűjtőfogalom, az olcsóbb is.
Jó hír: hogy ha pl. a szűkebb szobabútort adod meg, ez előrángatja a hálószobabútort, a nappali bútort, a fotelt stb., de nem hozza elő pl. az áruházi polcot. Így majd nem kell rengeteg hasznavehetetlen árajánlatkérést kerülgetned, ellenben a profilodba vágókat kézhez kapod. Viszont továbbra is megjelensz a bútor keresőszóra is...
Ami neked a legocsóbb, a keresőknek az a legcélravezetőbb!
A Delegáció felépítése, az objektumok láthatósága
Vannak tehát az objektumok, ezekhez kapcsolódnak a különféle profilok, amikre keresni lehet. Az objektumok megjelenését időben is be kell határolni, mert vannak például időszakos rendezvények is, de egy sima cégnél is meg kell tudnunk mondani, hogy meddig tart a szolgáltatás. Ezt szabályozzák a
kampányok.
A kampány
A kampányok szintén az objektumhoz kapcsolódnak, de ugyanakkor a profilokhoz is.
Egy kampány legfontosabb feladata, hogy elindítsa és leállítsa az adott objektum megjelenését az adott kampányban szereplő profilokkal. Létrehozhatunk többféle kampányt is egy objektumhoz. Például egy cégnek lehet egy standard megjelenése egy általános tevékenységi körrel, az ezt leíró profilokkal. Ez legyen mondjuk a Standard nevű kampány (te adsz neki nevet). Ez mondjuk induljon mától, és érjen véget például két év múlva.
Ugyanennek az objektumnak egy másik kampánya viszont beállítható ettől eltérő kezdettel és végső dátummal, mert például ekkor indul egy rendezvénysorozat, amelynek érdemes hírverést csinálni. Ennek a kampánynak legyen például Konferencia a neve, és ehhez adjunk néhány idevágó profilt, pl.: konferencia, életmód, egészségmegőrzés, táplálkozás, bioétrend – mert mondjuk éppen ezek a vezetőtémák a rendezvényen. Ezekkel a profilokkal – és a kapcsolódóakkal – csak a második, a Konferencia kampány ideje alatt fog az objektum megjelenni, míg a Standarddal folyamatosan.
A szerkesztés
Gondolj a Delegáció felépítésére: három fő elem működteti. Ezek
– az objektum
– a profil
– és a kampány.
Ezt a három elemet kell megadnod, hogy valamit delegálhassunk.
Először hozz létre egy objektumot. Nevezd el úgy, ahogy szeretnéd, hogy megjelenjen a publikus oldalakon (rendszerint ez egy cégnév, de lehet más is, például, ha egyéni vállalkozó vagy, illetve ha csak egy rendezvényt magát szeretnél megjelentetni). Adj hozzá elérhetőségi adatokat, és írd le néhány mondatban, hogy mi is ez. Az adatokat bármikor megváltoztathatod, és egy fillérbe sem kerül.
Ezután jön a lényeg: adj hozzá néhány profilt az előzőekben leírtakat erősen figyelembe véve. Aggodalomra semmi ok: próbálkozhatsz bátran, hogy melyik lesz a legjobb és a legolcsóbb – vagy melyek lesznek... Az aktuális árakat tartalmazó
kalkuláció mindig megjelenik. Adj hozzá és dobj ki profilokat, amíg ki nem alakítod a legjobb állapotot. A rendszer arról is tájékoztat, hogy összesen mennyibe kerül a delegálás a kiválasztott profilokkal, és hogy összesen hány további – kapcsolódó – fogalommal jelenik meg az objektum.
Hozz létre egy – vagy több – kampányt is, állítsd be az indulás és a befejezés napját. Nézd meg, hogy rendben van-e minden, és mentsd el. Ezzel létre hoztál egy
nyitott kampányt, hogy még módosíthasd.
A nyitott kampány
A nyitott kampányt nem delegálja a rendszer, tehát kísérletezhetsz nyugodtan.
Amíg egy kampány nyitott, addig bármikor módosíthatod, a profilokat is beleértve.
Ahhoz, hogy megjelenjen az objektum, legalább egy
lezárt kampányának kell lennie.
A lezárt kampány
Ha egy kampányt lezársz, többé nem változtathatsz rajta.
Ha egy zárt kampányban hibát fedezel fel, módosítani nem tudod, de kidobni igen. Hozhatsz létre helyette egy másikat, ami először megint csak nyitott lesz. A használatba vételhez előbb le kell zárnod.
Ha egy objektumnak van legalább egy zárt kampánya, és annak a kezdődátuma a mai nap vagy már elmúlt, valamint a záródátumot még nem értük el, az objektum megjelenik a Delegáción a megfelelő keresésekre.
A kampány szüneteltetése
Ha egy adott kampányt valamilyen okból szüneteltetni szeretnél, ezt bármikor megteheted. Ekkor az addig
aktív kampány az általad meghatározott időszakra
inaktív kampány lesz, és nem jelenik meg a keresésekre.
A költségek
A delegálás költségeit két összetevőből számítja a rendszer. A képlet nagyon egyszerű (minden nettó):
– a profilok havi ára szorozva 12-vel (a profilok éves ára)
– egyszeri 2000 Ft adminsztrációs díj.
Példaként nézzük meg az iménti Konferencia kampányt az ott kitalált profilokkal, az éppen aktuális árakon.
– konferencia 153 Ft/hó (az objektum 22 további keresőszóra is megjelenik)
– életmód 109 Ft/hó (az objektum 25 további keresőszóra is megjelenik)
– egészségmegőrzés 162 Ft/hó (az objektum 15 további keresőszóra is megjelenik)
– táplálkozás 82 Ft/hó (az objektum 9 további keresőszóra is megjelenik)
– bioétrend 89 Ft/hó (az objektum 9 további keresőszóra is megjelenik)
Tehát (egy évre számolva): (153+109+162+82+89)x12+2000=
9140 (Ft, nettó)
A rengeteg plusz keresőszó, amelyre az objektum meg fog jelenni, ajándék a Delegációtól.
A költségviselő
Ahhoz, hogy tudjuk, kinek kell a számlát kiállítani, meg kell adnond a költségviselő adatait. Ez gyakran egybeesik az objektum megfelelő adataival, de nem mindig (pl. ha fantázianéven vitted be az objektumot). Fontos, hogy ezt egyszer meg kell külön adnod úgy, ahogy a számlára is – mint vevő – rákerül. Ezekkel az adatokkal fogja a szolgáltatást kiszámlázni a Delegáció, és az ott megjelölt számlázási címre fogja címezni a számlanyomtatványt.
Szerződés, auditálás
A Delegáció alapesetben nem kér és nem küld szerződést. Ha elfogadod a szolgáltatásunk mikéntjét, a publikus és az adminisztrációs oldalakon található írásos anyagokat, beleértve ezt a helpet is, és a regisztráció során közösen kialakított ár is rendben van, majd ennek összege megérkezik a számlánkra, ezzel létrejött közöttünk a megállapodás.
A Delegáció – mint Szolgáltató – ekkor a következőkre tesz vállalást:
- A Szolgálatató céginformációs adatbáziszolgáltatást, illetve ehhez kapcsolódó reklámszolgáltatást nyújt a Megrendelő részére a tulajdonában lévő www.delegacio.hu internetcímen az egyes objektumoknál és a hozzájuk kapcsolódó kampányokban rögzített, és az összes online publikált módon és keretek között.
- A Megrendelő a szolgáltatás ellenértékét bármikor kiegyenlítheti.
- Szolgáltató az összeg számlájára érkezése után egy munkanapon belül – kivételesen, rendkívüli esetben (amely esetről a szolgáltatás online felületén beszámol) öt munkanapon belül – az adott objektumot az adott kampánnyal delegálja a keresőrendszerébe.
- Az esetlegesen hiányosan érkező banki értesítésről (pl. kampányazonosító hiánya), illetve a delegálás költségeinek nem teljes összegben történő megérkezéséről a Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, és a teljes összeg megérkeztéig a delegálást nem indítja el.
- A Szolgáltató a teljes számlaösszeg megérkezésekor a költségviselő részére kiállított számlát postai úton kiküldi.
- A Szolgáltató még kiegyenlített számla ellenére is megtagadhatja az objektum delegálását illetve megszünteti a már delegált objektum megjelenítését, ha a Megrendelő a publikálásra szánt tartalommal törvényt sért, illetve súlyosan vét az általános, az üzleti vagy az internetes etika szabályai ellen.
- Gyötrő nyelvhelyességi illetve stiláris hibák esetén a Szolgáltató javaslatot tesz azok kijavítására. Ha a javaslatot a szolgáltatás igénybe vevője nem fogadja el, a Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy a publikálásra szánt anyagot visszautasítsa.
- A Szolgáltató a feladatai ellátása során mindig az Adatvédelmi nyilatkozatában foglaltak szerint jár el.
A Delegáció nem vizsgálja, hogy a költségviselői – vagy más, a Megrendelő által rendelkezésre bocsátott – adatok helytállók-e, de mindent megtesz – különösen abban az esetben, ha felmerül bármely érintettnek a jó hírnévhez fűződő vagy más, törvény által garantált joga csorbulásának gyanúja –, hogy a jogsértő állapotot megszüntesse, de kinyilvánítja, hogy az adatok valódiságáért azok elhelyezője vállalja a felelősséget. A Szolgáltató – a szolgáltatásából fakadóan – a rábízott publikus adatok minél hatékonyabb elektronikus közzétételében érdekelt és ezért felelős.
Átalánydíjas szerződés
Ha bármilyen ok miatt számodra nem elfogadhatók az előző pontban rögzített általános szerződési feltételek, lehetőséged van még átalánydíjas szerződés megkötésére is. Ennek tervezetét a Delegáció publikus oldalán, a Doksik menüpont alatt találod (nincs is feltétlenül szükség az adminisztrációs felület használatára).
Az átalánydíjas szerződést faxon vagy postai úton kérjük elküldeni. Ebben az esetben az elfogadott szerződést általunk aláírva, számlamelléklettel postázzuk a megadott címre.
Címek, további segítség
Az adminfelületen a legtöbb helyen találsz helyi helpet. Figyeld a kis kérdőjeleket.
Ha elakadsz, küldj egy levelet ide: elakadtam@delegacio.hu
Ha sürgősebb, bátran telefonálj: +36-70-3876-289
Ha javaslatod, ötleted van, azt ide küldd: javaslat@delegacio.hu